طرح همیارمعلم راهی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌ های تهران، گفت : طرح همیار معلم، راهی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، به عنوان یکی از فصل های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

بهروز هاشمی در بازدید از جشنواره همیار معلم که در پژوهش‌ سرای بوعلی سینای ملارد با حضور دانش آموزان منتخب ملارد، شهریار، قدس و رباط کریم برگزار شد،  گفت: یکی از ساحت‌ های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اجتماعی دانش‌ آموزان و تعامل آنها با هم برای یادگیری بیشتر است.

وی اضافه کرد: برای تحقق این هدف، جشنواره‌های فرهنگی و علمی مختلف مثل همیار معلم برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه طراحی شده و به ساحت تربیت اجتماعی به صورت عملی پرداخته می‌شود.

هاشمی، عنوان کرد: وقتی یک دانش‌آموز همیار معلم می‌شود و به معلم در کلاس کمک می‌کند، علاوه بر یادگیری درس، مهارت معلمی را می آموزد و به دبیر خود و عمق یادگیری سایرین نیز کمک می‌کند.

وی افزود: در دوران کرونا اجرای این برنامه‌ های مفید کمرنگ شده بود اما اکنون اتفاقات خوبی با بازگشایی مدارس و حضور دانش‌ آموزان رقم خورد و اجتماعی‌ شدن و کنار هم یادگرفتن از دستاوردهای مهم آموزش حضوری است.

این مسئول، حفظ رقابت سالم بین دانش‌ آموزان شرکت‌ کننده را از دستاوردهای این طرح دانست و گفت: شرکت در این جشنواره ‌ها به دانش آموزان علاقمند مهارت معلمی، نحوه رقابت سالم، شرایط تدریس، کنترل دانش‌آموزان و حفظ تمرکز را می‌ آموزد.

در راستای موفقیت دانش آموزان  و ایجاد انگیزه در امر تحصیل ، طرح همیار معلم با هدف  بهره گیری از توانمندی تحصیلی دانش آموزان ممتاز به منظور رفع اشکالات درسی از سایر دانش آموزان و نهادینه کردن فعالیتهای گروهی و ارتقا کیفی تعامل اجتماعی دانش آموزان در مدارس شهرستان های استان در حال اجرا است.

کد خبر: V8202

انتهای پیام/

جایگاه اختصاصی تبلیغات شما در ملاردی ها
منبع خبر
ایرنا
با خرید "قهوه" برای ملاردی ها از ما حمایت کنید

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.