رشد ۵ برابری تشکیل پرونده های الکترونیکی در دادگستری ملارد

رئیس دادگستری شهرستان ملارد از رشد ۵ برابری تشکیل پرونده های الکترونیکی در سطح محاکم و دفاتر دادگستری این شهرستان در نیمه دوم سال جاری خبر داد .

محمد جواد رضا زاده در اینباره گفت : از مهر ماه سال جاری تاکنون و در راستای اجرای سیاست های سند تحول قضایی ، روند تشکیل پرونده های الکترونیکی از ۱۸ درصد به ۸۵ درصد رسیده که باعث صرفه جویی های موثری در وقت و هزینه ها شده است .

 

وی افزود : با این اقدام هزینه های خرید کاغذ و چاپ اوراق و تجهیزات بایگانی حذف شده و از انباشته شدن پرونده ها در بایگانی و همچنین استهلاک اسناد و مدارک جلوگیری می شود .

رضا زاده در ادامه به برخی مشکلات متعدد پرونده های فیزیکی و بروکراسی های اداری برای پیگیری آنها اشاره کرد و گفت : با این کار کمبود فضا و زمانبر بودن دسترسی به اوراق هم مرتفع می گردد.

رئیس دادگستری ملارد دسترسی فوری به اسناد ، افزایش سرعت خدمت رسانی ، ارتقاء کارائی و امنیت بعلاوه کاهش مراجعات و ایجاد آرشیو الکترونیکی را از مزایای تشکیل پرونده های الکترونیکی برشمرد .

به گفته رضازاده حذف کاغذ از فرایندهای اداری دادگستری شهرستان ملارد در راستای توسعه خدمات الکترونیک ، تسهیل دسترسی به عدالت و گامی مهم به سوی دادرسی هوشمند می باشد که علاوه برحفظ محیط زیست، موجب بهبود ارائه خدمات قضایی به شهروندان شده است.

 

کد خبر: F2854

انتهای پیام/

جایگاه اختصاصی تبلیغات شما در ملاردی ها
منبع خبر
ایرنا
با خرید "قهوه" برای ملاردی ها از ما حمایت کنید

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.